2012年6月22日 星期五

QR Code innaczej - kreatywne pomysły, Część 1

Share it Please
Słyszeliście o kodach QR? Może już spotkaliście się z tym na ulicy? Jest to stosunkowo nowa technologia, już szeroko używana w USA, Europie i Azji. Za pomocą swojego telefonu, możecie zeskanować charakterystyczny, czarno biały kod i uzyskać informacje przygotowane przez firmę lub instytucję, która stworzyła kod. Może to być kupon, strona internetowa, informacja o produkcie.

 
Mogłoby się wydawać, że jest to wyjątkowo “użytkowa” technologia, dość niewdzięczna z punktu widzenia marketingowego. W każdym razie trzeba się trochę napocić, żeby przekonać przechodnia do zeskanowania kodu.

 
Od czego jednak pomysłowość i kreatywność :)

Poniżej możecie zobaczyć jedne z ciekawszych ostatnio kampanii marketingowych z wykorzystaniem tego narzędzia.

 

  1. Emart, koreańska sieć handlowa wykonała badania, wg których okazało się, że sprzedaż zawsze znacznie spada w trakcie lunchu. Żeby podreperować obrót, zaprojektowali specjalne, trójwymiarowe kody QR widoczne tylko między 12:00 a 13:00, dzięki odpowiedniej grze cieni (poniższe wideo). Czy sami nie chcielibyście dowiedzieć się, czy słońce utworzy działający kod? :)


  2. http://www.youtube.com/watch?v=EvIJfUySmY0

    2. GUINNESS QR cup

    Z Guinessem poszło już łatwiej. Sam napój, dzięki czarnemu kolorowi, idealnie nadaje się jako tło dla kodów :) . Świetna kampania, gdzie tylko kufel prawdziwego, 100% Guinessa gwarantuje działanie kodu, który prowadzi do kuponu na... następne piwo. Ktoś spragniony? :)



     

    via: tunaman

沒有留言:

張貼留言

追蹤者

Our Location

Follow The Author